środa, 1 września 2010

Pieczeń drobiowa z jajkiem I faza

Całkiem smaczna potrawa, szczególnie z sosem czosnkowym, albo tzatziki . Mnie smakuje zarówno na ciepło jak i na zimno.

500g mielonego mięsa (u mnie indyk)
250g wątróbki drobiowej
2-3 jajka
otręby
2 ząbki czosnku
sól
pieprz 
pieprz bałkański
jajka na twardo
Można dodać jakiejś zieleniny, ale ja nie lubię :)



Wątróbkę myje, oczyszczam i drobno siekam. Dodaje do mięsa i innych skladników (poza jajkami na twardo). Ilość otrębów zależy od tego jak bardzo "ścisła" będzie masa (ja czasem nie dodaje wcale).Połowę masy wykładam do niewielkiej keksówki (mam silikonowa więc niczym jej nie nie wykładam, ani nie smaruję). Układam jajka na twardo i przykrywam resztą masy mięsnej. Piekę w 180 stopniach przez jakieś 45 minut. Jak pieczeń ostygnie odlewam nadmiar płynu. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz